Tollare,Beagle,Welsh Springer Spaniel

Hej jag är en tjej på 12 år som skulle vilja skaffa en hund. Mitt intresse har fastnat på tollare(Nova scotia duck tolling retriever) som en lagom storlek och fin färg . JAg älskar att motionera , springa m.m men vi reser ca 1-2 gånger om året och vet inte hur vi ska göra då. om vi ska ge den till grannen som oxå har hund eller sätta in den på hundpensionat sålänge. sen har jag oxå kollat på en beagle och en welsh springer spaniel . jag bor i Vänersborg och undrar om det finns närvarande kennlar av någon av hundraserna?
Av Sofia  •  Skapat: 2010-01-20 20:38:11  •  2 Inlägg

2010-02-01 19:36:05  •  Av Girl:

Hej, man kan faktiskt ta med sig sin hund när man reser ,både om du åker bil, tåg eller flyger....Du kan ta med dig hunden som "handbagage" om du ska flyga, men bara om hunden väger mindre än 8kg, annar så får hunden åka som "bagage". Om du ska åka bil så är de bara frågan om ni får plats med en hund i bilen...? Om man åker tåg så kan man antingen åka i djurkupen eller köpa en barnbiljett (men det går bara på vissa tåg, man kan ringa och fråga om det är okej). Om ja vore du så skulle jag välja en beagle....men det är bara vad jag tycker:) Jag har inte en hund men jag skulle vilja ha en:p. Men jag är inte riktigt säker om hur de det funkar i Europa och i resten av världen:D...

2010-06-29 10:51:14  •  Av Tollarägare:

Hallå, vad spännande du e intresserad av tollaren, vet inlägg rätt gammalt nu. Men har du ännu inte införskaffat en ny familjemedelm tänkte jag bara upplysa att det är viktigt ialf när det gäller tollaren att du kollar upp föräldrarna. De skall gärna vara mh testade. Tyvärr finns det en del nervösa tollare och du vill inte få en sådan valp, blev så för oss. Men vi är mer upplysta nu och kommer inte göra om samma misstag. Annars e det en himla rolig ras som gärna testar nya utmaningar :D

Skapa nytt inlägg

Här kan du skapa ett nytt inlägg som svar/tillägg till ovanstående. Pedigree® förbehåller sig rätten att, utan föregående varning, radera inlägg om de på något sätt kan väcka anstöt.
Upprepa denna kod
Ditt namn
Ev. bild
Text
Antal tecken kvar: